Dnia 21.06.2017 r. media obiegła informacja o tym, że w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji trwają prace nad likwidacją numerów alarmowych 997, 998, 999.
Zgodnie z planami resortu wszystkie zdarzenia będziemy zgłaszać na numer 112 obsługiwany przez centra powiadamiania ratunkowego. Głównym celem jest skoordynowanie działań służb i ograniczenie liczby fałszywych zgłoszeń, których teraz jest cała masa. Nowy system ma być zbudowany w taki sposób, aby natychmiast identyfikować i określać dokładną lokalizację dzwoniącego.
Według Radia ZET zmiany mają wejść stopniowo w życie do końca 2017 roku, przez jakiś czas numery alarmowe 997,998, 999 zostaną aktywne. Z tą różnicą, że dzwoniący będzie automatycznie przekierowywany do CPRu.
Szykowane są również kary za umyślne i nieuzasadnione blokowanie numerów alarmowych. Projekt w tej sprawie skierował do Sejmu Prezydent Andrzej Duda, zakłada on ograniczenie wolności lub grzywnę w wysokości 1500 zł.
W 2016 roku 45 procent wszystkich zgłoszeń stanowiły zgłoszenia fałszywe, złośliwe lub nieuzasadnione.
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji wydało sprostowanie w sprawie likwidacji numerów alarmowych.
źródło: www.remiza.com.pl